Uluslararası kabul gören ISO 9001 standardı geneldir. Bu bir ürün standardı değil, ancak herhangi bir üretim ya da hizmet sektörü için geçerli. Standardizasyon (ISO) Uluslararası Örgütü tarafından düzenlendi, hedefini kalite yönetim sistemleri için uluslararası ihaleler ayarlamaktır.
Anahtar özellikler
Standart kalite üzerinde bir etkiye sahip bir kuruluş süreçleri için geçerlidir. Bu sürekli iyileştirme ve müşteri memnuniyetini ön planda.
Standart ana maddeleri şunlardır:
- Kalite yönetim sistemi
- Yönetim sorumluluğu
- Kaynak yönetimi
- Ürün gerçekleştirme
- Ölçme, analiz ve iyileştirme
ISO 9001 revizyonu altında
ISO 9001:2008 standardının güncel sürümünü ve sadece küçük değişiklikler ile 2008 sonbaharında yayınlandı.
Buradan nereye gideceğiz?
Üçüncü taraf belgelendirme için, standardın şartlarına uygun etkin bir kalite yönetim sistemi uygulamak gerekiyor. İlk adım elde etmektir sertifikasyon yol .