Bir firmanın şirketin kurumun ISO 9001 KYS belgesini gördüğümüz zaman bu firmanın ürettiği ürün veya hizmetin kaliteli olduğu anlamına gelmemelidir. Bunu biraz açmak gerekirse aslında kalitelidir fakat bizim kalite anlayışımıza ne kadar uymaktadır bunun içinkalitenin tanımı yapmak gerekir.
Kalite ürün veya hizmetin müşteri şartları ile ne derecede uyuştuğunu gösterir. Yani müşteri ürünü veya hizmeti istediği şartlarda alabiliyor mu ne derece karşılanıyor.
Örnek verecek olursak benim X kadar param var ve Renault markalı araç istiyorum ama X kadar paramla aracımın klimalı olmasını airbag nin olmasını ve en fazla 5 yaşında olmasını istiyorum. İşte bu istekler müşterinin kalite kriterleridir ve kurumdan veya firmadan bu şartları karşılamasını ister. X kadar para ile uçak helikopter veya Renault dan daha pahalı bir araç istenmez o müşteri için kalite Renault aracındaki özelliklerdir.
Buda şu ifadeyi karşımıza çıkarmaktadır herkesin kalite ölçütü farklıdır ve kalite lüksü veya pahalı olanı göstermez. Bunun içindir ki firmalar şirketler veya kuruluşlar hitap ettiği müşteri kitlesini iyi seçmeli ve müşteri kitlesinin istek ve beklentilerine cevap verebilmelidir