ISO 9001 Nedir?

ISO 9001 Nedir? Firmaların Kalite Yönetim Sistemini uygulayarak ISO standartlarının gereklerini yerine getirmesidir. Bu Gerekler Neticesinde firmaya verilen belgenin adı da ISO 9001 Belgesidir. 9001 İbaresinin sonunda Yazan 2000, 2008 gibi rakamlar ise O Standardın en son hangi yıl revize edildiği anlamına gelir. Örneğin Şu an Kullanılan ISO 9001:2008 Belgesi en son 2008 Yılında revize edilerek […]

ISO 9001′in Sağladığı Faydalar

Müşteri ilişkilerine odaklanan kuruluştaki müşteri şikayetleri azalır, müşteri memnuniyeti ve bağlılığı daha da artar. Departmanlar arası problemlerin çözümünde sistematik yaklaşım, verimliliği artırır. Müşteri istek ve beklentilerini ön planda tutarak, daha iyi ürün tasarımı sağlar. İyi tasarım ve planlama, işlem maliyetlerini azaltır. Sistematik ve yönetsel bir altyapı kurarak kurumsallaşma yolunda bir adım daha ileriye gidilmesini sağlar. […]

ISO 9001 Nedir?

1947 yılında kurulan ve yaptığı standardizasyon çalışmaları sonucu sanayiye, ticarete ve tüketicilere katkılar sağlayan ISO (International Organization for Standardization)Uluslararası Standard Organizasyonudur. ISO 9001 Kalite Standartları Serisi, organizasyonların müşteri memnuniyetinin artırılmasına yönelik olarak Kalite Yönetim Sistemi’nin kurulması ve geliştirilmesi konusunda rehberlik eden ve Uluslararası Standartlar Organizasyonu (ISO) tarafından yayımlanmış olan bir standartlar bütünüdür. ISO 9001 Kalite Yönetim Sistemi, müşteri beklentileri, […]

ISO Belgesi İlkeleri

ISO Belgeleri Genel İlkeleri; 1- Müşteri odaklılık ve müşteri memnuniyeti 2- Liderlik 3- İnsanların süreçlere katılımı 4- Süreç yaklaşımı 5- Yönetim konusuna sistemli bir yaklaşım 6- Sürekli geliştirme ve ilerleme 7- Karar verme aşamalarında gerçeklere dayalı bir yaklaşım 8- Karşılıklı fayda sağlayan tedarikçi ilişkileri Yukarıda belirtildiği gibi bu standartlar herhangi bir kuruluşa uygulanabilir. Bu nedenle ISO 9001 standartları jenerik ve uluslarası bir standartlar […]

iso 9001

   Tetkikçiler yaptığı tetkikler sırasında tarafsız kalmak zorundadır ve tetkik edilen birimleri lüzumsuz maliyet artışına sebep olacak yaptırımlara zorlamamalıdır.    Tetkik kurulu tarafından Kalite Sisteminin oluşturulan Yılı İç Tetkik Planı”na göre en az yılda 1 defa olmak üzere genel tetkik uygulanır.   Yıllık İç Tetkik Planı, Yılı İç Tetkik Planı Formu” kullanılarak Tetkik Kurulu tarafından hazırlanır […]

ıso kalite belgesi

Yönetimin Taahüdü : Üst yönetim, kalite politikası oluşturarak, kalite hedefleri koyarak  yönetimin gözden geçirmesini yaparak,  kalite yönetim sisteminin uygulanmasını, sürekli iyileştirilmesini ve devamlılığını sağlamaktadır.   Müşteri Odaklılık: Kuruluş müşteri memnuniyetinin arttırılması, müşteri şartlarının belirlenmesi ve bunların gereklerinin yerine getirilmesi için Müşteri Memnuniyet ve Beklenti Anketleri düzenlemekte sonuçları YGG’de değerlendirilmektedir.   Kalite Politikası : Üst yönetim, […]